Objavila Teja Ličen – December 13, 2020 

Kineziološki Trakovi

#1 IZBIRA

Sixtus Dream Slika

Sixtus Dream

#2 IZBIRA

NASARA

NASARA

#3 IZBIRA

Gripit Ktape

Gripit Ktape

Ali Kineziološki Trakovi Res Delujejo?

Kinesio Taping
Kineziotaping metoda (kineziološki trakovi) prihaja iz azijskih držav, za njenega začetnika (leta 1973) pa velja japonski dr. Kenzo Kase. Zasnovana je tako, da olajša naravni proces zdravljenja, hkrati pa zagotavlja podporo in stabilnost mišicam in sklepom, brez omejevanja giba, kot tudi podaljša koristne učinke manipulacije mehkih tkiv.

Kineziološki trakovi ne vsebujejo lateksa, na katerega je veliko ljudi alergičnih, ter se ga zaradi učinkovitega lepila lahko nosi več dni. Metoda naj bi delovala ves čas aplikacije traku.  So varni za uporabo pri različnih od pediatričnih do geriatričnih populacij, ter uspešno pomagajo pri zdravljenju različnih ortopedskih, živčno-mišičnih, nevroloških in drugih zdravstvenih stanj. Zagotovo pa smo jih vsi najbolj navajeni videti po televiziji, polepljene na športnikih v vseh možnih barvah in vzorcih.

Kakšne So Funkcije Kineziološkega Traku?

Boleče Mišice

Kineziotaping naj bi z mikroskopskim dvigovanjem povrhnjice kože stimulirali različne receptorje (tj.: kožne mehanoreceptorje) znotraj somato-senzornega sistema. S tem naj bi ustvarili dekompresijo globljih struktur, povečali intersticijski prostor, sprostili pritisk limfnih kanalov, ter izboljšali delovanje limfne drenaže in posledično zmanjšali vnetje prizadetih struktur. Ker privzdignjeni medprostor vsebuje tudi veliko živčnih končičev, naj bi aplikacija imela tudi protibolečinski učinek na boleče mišice.

Eden izmed mehanizmov delovanja kinesio taping metode, naj bi bila tudiizboljšanje sklepne stabilnosti sklepa preko stimulacije mišic in njenih ovojnic. Tako se lahko uporabi kot dodatna podpora proprioceptivni vadbi, oziroma vadbi ravnotežja.

Kaj o Učinkih Kinesio Traku Pravijo Strokovne Študije?

  1. Kinesio trakovi med treningom ne spodbuja dodatnega povečanja moči pri zdravih odraslih osebah, oziroma je učinek trakov zanemarljiv.
  2. V primerjavi z ostalimi vrstami metod (taping, fizioterapija, vadba, farmacevtski izdelki…), kinezio trakovi ne vplivajo na bolj učinkovito akutno zmanjšanje bolečine.
  3. Prav tako ni bilo ugotovljenih pomembnih razlik na zmanjšanje bolečine med aplikacijo kineziološkega in placebo traku. Posledično se smatra, da naj bi kineziološki trakovi zmanjševali bolečino tudi s pomočjo placebo učinka, zaradi katerega naj bi se sproščali analgetični nevrotransmiterji, ki povzročijo zmanjšanje bolečine.
  4. Kinesiotaping pozitivno vpliva na preventivo pred poškodbami (npr.: zvin gležnja), povečan obseg giba v sklepu ali propriocepicijo (tj.: zavedanje položaja v sklepu), vendar so ti učinki statistično neznačilni.
  5. Pozitivni učinki kineziotaping metode so bili ugotovljeni tudi pri odpravljanju kroničnih težav kot je bolečina v križu ali nekaterih nespecifičnih bolečinah v rami.
  6. Kineziološki trakovi ne vplivajo na večje zmanjšanje limfadema po operacija raka dojke, v primerjavi z običajno metodo kompresijske rokavice, ter
  7. Kinesio trakovi nimajo vpliva na izboljšanje telesne drže.

Več o učinkovitosti kinezioloških trakov v klinični praksi si lahko preberete tukaj.

Bi iz tega lahko zaključili da je uporaba kineziološkega traku nesmiselna?

Seveda, da ne! Vsekakor na tem področju primanjkuje izsledkov raziskav.

Zakaj Bi Se Torej Odločili Za Aplikacijo Kineziološkega Traku?

Kineziološki trak nudi prednosti z vidika enostavne uporabe, aplikacije, ter časovne in stroškovne učinkovitosti v primerjavi z na primer…..električnim stimulatorjem…..ali manipulacijo vratne hrbtenice ter ostalimi manipulacijskimi tehnikami. Super je tudi to, da si ga lahko uporabnik v določenih primerih kar sam aplicira!

Kineziotaping

Strinjamo se lahko, da kineziološki trakovi sami po sebi ne delajo čudežev. Priporočljivo je, da se med vsemi razpoložljivimi terapijami izbere tisto, ki se izkaže za najbolj učinkovito, nudi dolgotrajnejšo rešitev, ter je pacientu prijazna in mu najbolj odgovarja. Kombinacija metode kineziotapinga z drugimi metodami je lahko zelo koristna pri zmanjšanju boleče mišice (poznano kot »muskelfiber«), oziroma bolečine mišično-tetivno poškodbe.

Kinesio Trakovi – NAMESTITEV

Glede na obseg prizadetosti določene mišice in željene učinke lahko izbiramo med različnimi oblikami trakov:

Kinesio Trakovi Namestitev
  • »X« tehnika traku se običajno uporablja v primeru, ko se izvor in narastišče mišice glede na vzorec gibanja sklepa spreminjata (npr: Romboideus mišica v rami).
  • »Y« tehnika predstavlja eno izmed najpogosteje uporabljenih načinov aplikacije. Z »Y« obliko trakovi obdajo mišico, z namenom olajšanja gibanja in inhibicije (tj.: zmanjšanja) prekomernih mišičnih dražljajev, katere občutimo kot povečani mišični tonus. Pri rezanju traku, naj bi se odrezalo trak 5 centimetrov daljšega od same dolžine mišice.
  • »I« tehnika predstavlja še drugo izmed najpogostejših oblik aplikacije, katero lahko uporabimo tudi namesto »Y« tehnike. Uporablja se predvsem za manjšanje otekline in bolečine. Ker z aplikacijo brez predhodnega rezanja traku pokrijemo večje področje kože kot pri ostalih tehnikah, daje dober občutek podpore pri gibanju.
  • »O« tehnika je prav tako primerna za odpravljanje edemov (oteklin), kot tudi mišično-skeletnih poškodb.
  • »Mrežna« tehnika pa je v večini namenjena podpori limfni drenaži, saj pomaga pri zmanjševanju oteklin in podplutb, ter kot preventivna tehnika pri nosečniških strijah.

Zaključek 

Osebno menim da metoda deluje in ljudem do določene stopnje pomaga. Veliko razliko sem imela možnost opaziti pri zvinu gležnja, kjer mi je aplikacija traku zmanjšala oteklino v sklepu po zvinu že po nekaj urah, v primerjavi s hlajenjem in počitkom kot to počnemo običajno. Prav tako je aplikacija traku pomagala pacientom pri zmanjšanju edema po rupturi mišic kot je Biceps Femoris (vsem poznan kot del Hamstringov), ali rupturi rotatorne manšete ramenskega obroča.

Kineziološki Trak

Dobro pa se je tudi zavedati, da ima lahko sama aplikacija kineziološkega traku tudi placebo učinek, ki predstavlja moč naših misli pri zdravljenju bolezni in ozdravitvi. To pomeni, da človek kljub pomanjkljivim objektivnim rezultatom izboljšav traku verjame, da mu aplikacija pomaga in simptomi posledično izzvenijo. Trak škoditi zagotovo ne more, saj ni bilo ugotovljenih nobenih negativnih učinkov…..razen manjše iritacije kože zaradilepila v kombinaciji s potenjem, kateri pa izzvenijo hitro po odstranitvi traku in očiščenju predela z milom in vodo.

Zagotovo pa na koncu igra glavno vlogo vaša notranja intuicija in izkušnje, na podlagi katerih se odločite za uporabo metode in aplikacije traku. Kot kineziolog kineziologu pa vam lahko povem, da imeti rolico kineziološkega traku v torbi in vedno pri roki ne škodi.

V kolikor ste še vedno radovedni, ter si želite nadaljnjega branja, si lahko druge objavljene članke pogledate v zbirki bloga.

Pogosta Vprašanja

Ali Barva Kineziološkega Traku Vpliva Na Njegov Učinek?

Čisto preprosto …ne. Ker naj bi imele različne barve trakov različen pozitivni energetski vpliv, govorimo zgolj o barvni terapiji. Tako da gre za osebno izbiro posameznika in njegovo trenutno počutje ali mu bolj diši modra, črna ali celo roza barva traku, ter izbiro terapevta glede na razpoložljive barve traku.
Teja Ličen Slika

Teja Ličen, mag. kin.

Blog “Moje Gibanje”  je zasnovan kot prostor spoznanja in srečevanja, s pestrim naborom zanimivih prispevkov na temo gibanja, treninga, zdravja, bivanja.

Widget