Kineziološki Trakovi

Kineziološki Trakovi
Teja Ličen Slika

Objavila Teja Ličen – April 13, 2021

Kineziotaping (kineziološki trakovi) je metoda, ki prihaja iz azijskih držav, za njenega začetnika (leta 1973) pa velja japonec dr. Kenzo Kase. Kineziotaping terapija s kineziološkimi trakovi je zasnovana je na način, da o-lajša naravni proces zdravljenja, obenem pa zagotovi podporo in stabilnost bolečim mišicam ter sklepom brez omejevanja giba, kot tudi podaljša koristne učinke manipulacije mehkih tkiv.

Kineziološki trakovi ne vsebujejo lateksa, na katerega je alergičnih veliko ljudi, poleg tega se lahko zaradi učinkovitega lepila kinesio trakove nosi več dni; metoda naj bi tako učinkovala ves čas trajanja namestitve traku.

Še več, metoda kineziotapinga je varna za uporabo pri ljudeh iz različnih populacij, tj. od pediatričnih do geriatričnih, uspešno pomaga tudi pri zdravljenju različnih ortopedskih, živčno-mišičnih, nevroloških in drugih zdravstvenih stanj.

Ob vsem naštetem smo kineziološke trakove zagotovo najbolj navajeni videvati na telesih športnikov, različnih barv, nameščene v različnih vzorcih. Vse o namestitvi kinesio traku si lahko preberete spodaj.

Funkcije Kineziološkega Traku?

Boleče Mišice

Metoda kineziotapinga naj bi z mikroskopskim dvigovanjem povrhnjice kože stimulirala različne receptorje, natančneje kožne mehanoreceptorje, ter tako ustvarila dekompresijo globljih struktur, povečala intersticijski prostor in izboljšala delovanje limfne drenaže – zmanjšala vnetje prizadetih struktur. Privzdignjeni medprostor vsebuje veliko živčnih končičev, zato naj bi namestitev kinesio trakov obenem učinkovala protibolečinsko na boleče mišice.

Učinkovanje kineziotaping metode naj bi bilo mogoče opazovati tudi v smeri izboljšanja stabilizacije sklepa. Posledično naj bi kineziološki trakovi preko stimulacije mišic in njenih ovojnic nudili dodatno podporo proprioceptivni vadbi oz. vadbi ravnotežja.

Ste v bolečinah? Bi radi ponovno uživali v gibanju?

Izsledki Strokovnih Študij Razbijajo Mite – Učinki Kinesio Traku

  1. Kinesio trakovi, nameščeni med treningom, ne spodbujajo dodatnega povečanja moči pri zdravih odraslih osebah oz. učinek kinezioloških trakov je pri zdravih odraslih osebah zanemarljiv.
  2. V primerjavi z ostalimi vrstami metod (taping, fizioterapija, vadba, farmacevtski izdelki … ) namestitev kinezioloških trakov ne bistveno vpliva na zmanjšanje akutne bolečine.
  3. V povezavi z vplivom na zmanjšanje akutne bolečine prav tako ni bilo ugotovljenih pomembnih razlik med  učinkom namestitve kineziološkega in placebo traku protibolečinskemu učinku kinezioloških trakov naj bi torej botroval placebo učinek, zaradi katerega naj bi se sproščali analgetični nevrotransmiterji, ki povzročijo zmanjšanje bolečine.
  4. Kineziotaping pozitivno vpliva na preventivo pred poškodbami (kot na primer: zvin gležnja itd.), na povečan obseg giba v sklepu ali propriocepcijo (tj. zavedanje položaja v sklepu), vendar so ti učinki statistično neznačilni.
  5. Pozitivni učinki kineziotaping metode so bili ugotovljeni pri odpravljanju kroničnih težav, kot je bolečina v križu ali v primeru nekaterih nespecifičnih bolečin v rami.
  6. V primerjavi z metodo kompresijske rokavice kineziološki trakovi ne vplivajo na večje zmanjšanje limfedema po operaciji raka dojke.
  7. Kinesio trakovi nimajo vpliva na izboljšanje telesne drže.

Več o razbijanju mitov si lahko preberete tukaj.

Ali navedeni izsledki strokovnih študij nakazujejo na nesmiselnost uporabe kineziološkega traku?

Nikakor! Navedeni izsledki odpirajo pot nadaljnjim študijam in obenem uravnavajo zdrava pričakovanja do metode kineziotapinga.

Zakaj Torej Namestitev Kineziološkega Traku?

Kineziološki trak nudi prednosti z vidika enostavne uporabe, namestitve ter časovne in stroškovne učinkovitosti v primerjavi z električnim stimulatorjem, manipulacijo vratne hrbtenice in/ali ostalimi manipulacijskimi tehnikami. Poleg tega si v določenih primerih lahko uporabnik kineziološki trak namesti kar sam!

Kineziotaping

Sam po sebi kineziološki trak ne dela čudežev. Kot kineziologinja med vsemi razpoložljivimi terapijami torej izberem kombinacijo, ki se izkaže za najbolj učinkovito, nudi dolgotrajno rešitev ter je pacientu prijazna – mu najbolj odgovarja. Kombinacija metode kineziotapinga in vaj je namreč lahko zelo koristna pri povečanju učinka vaj, zmanjšanju boleče mišice (tako imenovanega »muskelfibra«), bolečine v primeru mišično-tetivne poškodbe itd.

Kinesio Trakovi – NAMESTITEV

Glede na obseg prizadetosti določene mišice in želene učinke lahko izbiramo med različnimi oblikami trakov:

Kinesio Trakovi Namestitev
  • »I« tehnika se uporablja predvsem z namenom manjšanja otekline in bolečine. Z namestitvijo »I« oblike kineziološkega traku (»I« oblika ne potrebuje predhodnega rezanja) pokrijemo večje področje kože kot pri ostalih tehnikah, zato daje dober občutek podpore pri gibanju.
  • »Y« tehnika predstavlja eno izmed najpogosteje uporabljenih načinov aplikacije. »Y« nameščeni trakovi obdajo mišico z namenom lajšanja gibanja in inhibicije (tj. zmanjšanja) prekomernih mišičnih dražljajev, ki se občutijo kot povečan mišični tonus.
  • »X« tehnika traku se običajno uporablja v primeru, ko se izvor in narastišče mišice glede na vzorec gibanja sklepa spreminjata (npr. Romboideus mišica v rami).
  • »O« tehnika je tako kot »I« tehnika primerna za odpravljanje edemov (oteklin) in poleg tega mišično-skeletnih poškodb.
  • »Mrežna« tehnika je v večini namenjena podpori limfni drenaži, saj pomaga pri zmanjševanju oteklin in podplutb ter obenem deluje kot preventivna tehnika za nosečniške strije.

Zaključek 

Osebno menim, da kineziotaping metoda deluje in ljudem do določene stopnje tudi pomaga. Na lastnem primeru sem učinek kinesio tapinga nazadnje opazovala pri zvinu gležnja, saj je namestitev traku zmanjšala oteklino v sklepu po zvinu že po nekaj urah, v primerjavi s hlajenjem in počitkom, kot se to počne običajno.

Namestitev kineziološkega traku je mojim strankam med drugim pomagala pri zmanjšanju edema po rupturi mišic (kot na primer Biceps Femoris, vsem poznan kot del Hamstringov), rupturi rotatorne manšete ramenskega obroča in še bi lahko naštevala.

Kineziološki Trak

Namestitev kineziološkega traku zagotovo ne more škoditi, saj strokovne študije (z izjemo morebitne manjše iritacije kože kot posledice stika lepila in potenja, ki pa izzveni hitro po odstranitvi traku in čiščenju predela namestitve z milom in vodo) niso ugotovile še nobenih negativnih učinkov uporabe.

Skladno z zgoraj navedenimi izsledki strokovnih študij se obenem zavedam, da ima lahko namestitev kineziološkega traku tudi placebo učinek; placebo učinek kot takšen je odraz moči naših misli pri zdravljenju bolezni in končni ozdravitvi, kar pomeni, da ljudje, pomanjkljivim objektivnim rezultatom navkljub, verjamemo, da namestitev pomaga in posledično simptomi izzvenijo.

Kot kineziologinja se za namestitev kinezioloških trakov pri strankah torej odločam predvsem na podlagi intuicije in izkušenj, seveda vedno v kombinaciji z gibalnimi vajami, zato naj vam za konec prišepnem, da ovoj kinesio traku vedno pri roki nikakor ni slaba ideja.

Pogosta Vprašanja

Ali barva kineziološkega traku vpliva na njegov učinek?

Čisto preprosto … to ni tako. Ker naj bi imele različne barve trakov različne pozitivne vplive, tukaj govorimo predvsem o barvni terapiji. Vprašanje izbire barve traku je torej vprašanje osebne izbire posameznika z ozirom na njegovo počutje.

Teja Ličen Slika
Teja Ličen, mag. kin.

Blog "Moje Gibanje"  je zasnovan kot prostor spoznanja in srečevanja, s pestrim naborom zanimivih prispevkov na temo gibanja, treninga, zdravja, bivanja.

Deli s Prijatelji:

Storitev Banner

"Rehabilitacija po operaciji kolena s Tejo Ličen je bila na vrhunski ravni. Občutek v kolenu in tudi splošna pripravljenost je bila veliko boljša kot pred samo poškodbo."

Jan Maroh

RK Drava Ptuj

"V rehabilitaciji sem neizmerno užival, saj je bil napredek viden. Poleg tega, pa je Teja bila na treningih izjemno energetsko pozitivno naravnana, kar je celoten proces rehabilitacije naredilo toliko lažji."

Nino Irgolič

NK Maribor

"Brez strokovne pomoči Teje se mi ne bi uspelo se vrnit na svetovno sceno juda po težji poškodbi kolena. Hvala Teja!"

Enej Marinič

Judo klub Branik Maribor

Pin It on Pinterest